Kickoff for Helgelandssykehusets forskerskole

Tirsdag 30. januar er det kickoff for Helgelandssykehusets forskerskole. Undervisningen som foregår på Teams, er åpen for alle, men retter seg spesielt mot ansatte ved Helgelandssykehuset som har ambisjoner om å starte med forskning eller allerede er aktive forskere.

Beate Nygård Johansson, kommunikasjonsrådgiver
Publisert 30.01.2024
En mann som smiler til kameraet
Foreleser og møteleder på forskerskolens kickoff, er professor Gunnar Hartvigsen.

Dagens forelesning som starter klokken 14.15, har som mål å få frem deltagernes behov, og oppnå en dialog rundt dette.

I løpet av de månedlige forelesningene i skolen ut over våren, vil vi komme inn på tema som plagiering, hvordan skrive en masteroppgave, doktorgradsavhandling eller vitenskapelig rapport, hvordan presentere egen forskning på en vitenskapelig konferanse, samt mye mer.

Her finner du oversikt over alle planlagte forelesinger i regi av Forsknings- og innovasjonsavdelingen i Helgelandssykehuset.

Foreleser og møteleder på forskerskolens kickoff, er professor Gunnar Hartvigsen som gjennom flere tiår har forsket, undervist og jobbet med prosjekter innenfor telemedisin og e-helse ved Universitet i Tromsø og Universitetssykehuset Nord-Norge. I 2023 begynte han å jobbe i Helgelandssykehuset i en 20 prosents stilling.

Forsknings- og innovasjonsarrangementer

Ble med på åpen, digital forelesning annenhver uke i regi av Helgelandssykehuset.

Forsknings- og innovasjonsarrangement
Mann som hilser mot en pc-skjerm