Ny forsknings- og innovasjonssjef

Nina Mørkved er ansatt som ny forsknings- og innovasjonssjef i Helgelandssykehuset.

Snorre Nicolaisen, kommunikasjonsrådgiver
Publisert 10.07.2024
Sist oppdatert 01.10.2024
En person som står i snøen
Nina Mørkved ny forsknings- og innovasjonssjef

Nina Mørkved er psykologspesialist ved Voksenpsykiatrisk poliklinikk i Helgelandssykehuset, med en bistilling som førsteamanuensis ved Institutt for psykologi ved UiT. Hun har en doktorgradsutdanning fra Universitetet i Tromsø fra høsten 2022, og fikk også Helgelandssykehusets forskningspris for 2022.

Hun bor i Leirfjord og er opprinnelig fra Kongsberg.

- Jeg er så glad for å få denne tilliten og ser frem til å jobbe sammen med dyktige kollegaer for å få frem god forskning og innovasjon til nytte for pasientene, sier Mørkved.

Nina Mørkved tiltrer stillingen 1. oktober.

- Jeg er meget fornøyd med at Nina har takket ja til stillingen. Vi får en forsknings- og innovasjonssjef med god kjennskap til organisasjonen og forskningsfeltet hos oss, og med et godt forskernettverk. Nina har både kompetanse og egenskaper som gjør henne godt egnet til å drive forsknings- og innovasjonsfeltet fremover i Helgelandssykehuset. Både forskning og innovasjon er viktige områder for utvikling av fremtidens spesialisthelsetjeneste. Vi ser frem til å få henne som kollega, sier Hege Harboe-Sjåvik, medisinsk direktør i Helgelandssykehuset.

Venke A. Grane fortsetter i konstitueringen som forskningssjef frem til Mørkved starter opp.

- Vi setter pris på Venke sin kunnskap og erfaring innen forskningsfeltet, og er glad for at hun er en del av forsknings- og innovasjonsavdelingen også i det videre arbeid ved Helgelandssykehuset, sier Hege Harboe-Sjåvik.