Har fått oppdraget med å gå i gang med konseptfasen

I foretaksmøte 5. februar fikk Helgelandssykehuset det formelle oppdraget fra Helse Nord med å gå i gang med konseptfasen for Helgelandssykehuset 2025.

Merethe Myrvang, kommunikasjonsrådgiver
Publisert 05.02.2020
Sist oppdatert 20.09.2023
Foretaksmøte 5. februar 2020
Fra foretaksmøte 5. februar. F.v. styreleder Dag Hårstad, adm. dir. Hulda Gunnlaugsdottir, styremedlem Jann Georg Falch, styremedlem Kari Baadstrand Sandnes (HN), styremedlem Sissel Alterskjær (HN), adm. dir. Cecilie Daae og styreleder Renate Larsen (HN)

​- Vi har nå formelt fått oppdraget med å gjennomføre vedtaket fra helseministeren, og ser frem til å ta fatt på oppgaven. Første trinn er å utarbeide styringsdokument for videre arbeid. Dette vil legge grunnlaget for en prosess som vil gå over mange år, involvere brukere, ansatte, kommuner og Helse Nord og andre, sier styreleder Dag Hårstad og administrerende direktør i Helgelandssykehuset, Hulda Gunnlaugsdottir.

Se protokollen fra foretaksmøtet 5. februar

Signering av protokoll

Styreleder i Helgelandssykehuset, Dag Hårstad og administrerende direktør i Helse Nord, Cecilie Daae, signerer protokollen. Foto: Tina Eitran