Helgelandssykehuset høyner kompetansen innenfor MR

Susanne Thorvaldsen har nettopp avsluttet sin mastergrad i medisinsk bildeteknologi. Hun er så langt den eneste innenfor klinisk drift med denne kompetansen i Helgelandssykehuset.

Snorre Nicolaisen, kommunikasjonsrådgiver
Publisert 20.06.2023
Helsearbeider
Susanne på jobb ved Helgelandssykehuset Mosjøen

Den ferske mastergrad radiografen har jobbet 19 år innenfor faget, de siste fem ved Helgelandssykehuset Mosjøen. Før hun kom hit var hun radiograf ved sykehuset Møre og Romsdal i Molde.

-Jeg synes det er viktig å utfordre seg selv faglig, for jeg synes jobben er spennende og interessant. Derfor vil jeg vite mer, og da var det naturlig for meg å ta denne utdannelsen. Man blir egentlig aldri utlært, for det er alltid noe nytt som dukker opp i en slik jobb der MR er spesialfeltet. Jeg tenker dette kan være bra for pasientene, og at det medfører en optimalisering av tilbudet, sier leirfjordingen Susanne Thorvaldsen

Avdelingsleder Bent Inge Henriksen forteller at det settes stor pris på en slik kompetanseheving.

- Dette tilfører kompetanse i hele avdelingen, og i hele Helgelandssykehuset. For det er slik at man deler på kunnskap og på det grunnlaget er dette en totalinvestering.

Vi gratulerer Susanne med mastergraden!