Nye Helgelandssykehuset

Søker etter tomter i Sandnessjøen og omegn

Tomtesøket i Sandnessjøen og omegn har startet. Fristen for å melde inn aktuelle tomter i Lerifjord og Alstahaug er satt til 1. februar kl. 10.00.

Merethe Myrvang, prosjektkoordinator
Publisert 13.01.2021
Sist oppdatert 08.04.2024

Helgelandssykehuset ønsker å kartlegge aktuelle tomter for det fremtidige sykehuset i Sandnessjøen og omegn. I tråd med forutsetningsnotatet for tomteutredningene er søket begrenset til kommunene Leirfjord og Alstahaug; i nord avgrenset til vestsiden av Toventunnelen og i sør ca. 20 minutters kjøretid fra Sandnessjøen sentrum.

Det søkes etter tomter på 20-30 mål, og både kommuner og private oppfordres til å melde inn tomt for vurdering. Tomtene kan være både bebygde og ubebygde, og arealet kan bestå av flere parseller som kan slås sammen.

Dersom du ønsker å melde inn tomt må du sende informasjon om din eiendom som inkluderer kart, kommune, bruksnummer og gårdsnummer. Vi må også vite følgende:

• Hvor er tomten?
  • Hvor stor er tomten?
  • Hvem eier tomten?
  • Når er tomten ledig?

Send informasjon til postmottak@helgelandssykehuset.no innen 1. februar kl. 10.00

Kontaktperson:
Bjørn Bech-Hanssen, drift- og eiendomsdirektør i Helgelandssykehuset
Mobil: 901 81 668
E-post

Helgelandssykehuset har annonsert tomtesøket gjennom avisene på Helgeland. Se annonsen her.