Nytt symbol for Nye Helgelandssykehuset

Prosjektet Nye Helgelandssykehuset har fått ny visuell identitet. - Symbolet vi har valgt for prosjektet uttrykker samhold, samarbeid og styrke gjennom gjensidig avhengighet, opplyser prosjektdirektør Torbjørn Aas.

Merethe Myrvang, kommunikasjonsrådgiver
Publisert 25.11.2020
Sist oppdatert 08.04.2024
Noen få mennesker som går i snøen

Symbolet for Nye Helgelandssykehuset er utformet i samarbeid med MyeiMedia. Gjennom en tydelig visuell identitet ønsker prosjektet å være en tydelig og gjenkjennbar avsender og symbolet vil gå igjen i alt som kommuniseres fra Nye Helgelandssykehuset.

- Dette er en liten milepæl i seg selv. Jeg synes det nye designet signaliserer på en fin måte det vi jobber mot - et tett samarbeid mellom enkelte deler som gjør helheten sterkere, akkurat som i ei lenke. Jeg ser en H som står støtt, som signaliserer noe solid, sier prosjektdirektør Aas.

Det nye symbolet skal ikke erstatte logoen til Helgelandssykehuset med de tre ringene, men visuelt markere prosjektet Nye Helgelandssykehuset.

designelement